window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-45498256-2');
Juridisk Virksomhedseftersyn2022-03-16T11:05:24+01:00

Juridisk Virksomhedseftersyn

– status, ricisi, compliance, strategi

Jeg kigger din virksomhed efter i sømmene.  Målet er at finde ud af, hvor din virksomhed er nu, og i hvilken retning den er på vej hen. Understøtter virksomhedens eksisterende juridiske grundlag udviklingen og driften? Er det fuldendt eller skal den underbygges, forbedres eller ændres?  Dette undersøger jeg og sammen skaber vi en juridisk strategi og plan sammen.

Jeg undersøger de ricisi, som virksomheden har i forhold til udvikling, ledelsen og driften og begrænser dem, fjerner dem eller forbereder dig på at konsekvenserne indtræffer. Sammen laver vi en juridisk risikovurdering.

Jeg undersøger også om du overholder loven; det vil sige de love og regler, der gælder for dit forretningsområde eller industri. Min rådgivning og anbefalinger vil være møntet på de systemer, processer og procedurer, der skal indføres, ændres eller fjernes, og de aftaler m.v. der skal indgås for at leve op til disse.

Jeg samarbejder gerne (og helst) med virksomhedens bestyrelse, advisory board, direktion, revisor og andre relevante personer, der har et stort indblik i og indflydelse på virksomheden.

Pris: 2.500 kr. + moms

Møder afholdes personligt eller online.

*Prisen er eksl. transport eller kørsel.


Persondataforordningen

Tak for at du har lyst til at læse mere om vores tilbud om et Virksomhedstjek i forhold til Persondatalovgivningen.

Et Virksomhedstjek med fokus på den nye persondata-forordning indebærer følgende:

  • Indledningsvis møde med indehaver og/eller andre relevante personer, der har stor indflydelse på virksomheden
  • Et helhedsorienteret compliancetjek af din virksomhed
  • Vi skaber overblik over, hvilke områder, der skal arbejdes videre med (interne instrukser, personalepolitik, databehandleraftaler og meget mere
  • Afgørelse af din virksomheds rolle i samarbejdsforhold (dataansvarlig/databehandler)
  • Afslutningsvis præsenterer vi vores anbefaling af virksomhedens fokuspunkter med henblik på det videre arbejde hen imod de nye regler

Når vi har præsenteret virksomheden for et overblik, så er det tid for at tage fat på de områder, der måtte skulle gennemarbejdes. Her står vi naturligvis også til rådighed med vores ekspertise. Vi vil på baggrund af vores forarbejde og overblik, udarbejde et konkret tilbud til virksomheden.

Måske skal vi hjælpe med:

  • sikring af det rette juridiske grundlag gennem diverse aftaler
  • etablere interne instrukser og arbejdsgange
  • uddannelse af medarbejdere
  • udarbejdelse af lovpligtig databehandleraftale
  • udarbejdelse af forskellige politikker, herunder en privatlivspolitik rettet mod kunder
  • gennemgang af nuværende aftaler og procedurer og efterfølgende udarbejdelse af nye
  • udarbejdelse af standard skrivelser til kunder til opfyldelse af virksomhedens persondataretlige pligter

Kontakt os allerede i dag, så vi kan arrangere et mødetidspunkt. Vi gennemfører gerne møderne online.

Husk, at Carleton også tilbyder Juridisk Virksomhedseftersyn. Læs mere her på siden.

 

Carleton Hall of Fame

Nem jura i øjenhøjde

Tryghed & Ansvar

Forretningsmæssigt velfunderet rådgivning og
fleksible abonnementsløsninger

Læs mere

Risk Management og Compliance

Dit specialisthold rådgiver dig og tager ansvar for, at der leveres et grundigt og fagligt stærkt juridisk beslutningsgrundlag for at sikre, at du med hvert beslutning du træffer, er klar over de risici virksomheden tager, og de konsekvenser disse måtte have – for hvert valg.

Vi sikrer, at du overholder de regler og de krav, der stilles til dig som virksomhedsejer og som virksomhed.

Kend mulighederne og konsekvenserne af dine beslutninger. Kend risikoen og kalkuler. Kend reglerne og de krav der stilles til din virksomhed eller dit projekt. Det er ok at prøve. Det er ok at fejle. Det er dumt at overlade ting til tilfældigheder eller held. Planlæg, spørg, handle.

BREXIT for små og mellemstore virksomheder

21. marts 2019|

Har du sikret dit hus imod den fremtid vi møder som virksomhedsejere efter den 29. marts 2019. BREXIT - hvis Storbritannien trækker hårdt i håndbremsen Hvad skal der ske, hvis ikke der opnås enighed om en udtrædelsesaftale inden Storbritannien udtræder [...]

Har du styr på forretningshemmeligheder

20. marts 2019|

Har du styr på dine forretningshemmeligheder? I juni 2018 fik vi en ny lov om forretningshemmeligheder i Danmark.  Loven er vedtaget for at opfylde krav fra EU om bedre beskyttelse af forretningshemmeligheder. Loven har den konsekvens, at erhvervshemmeligheder der tidligere [...]

Persondata – offentligt tilgængelige personoplysninger

19. april 2018|

Bruger du offentligt tilgængelige  personoplysninger i din virksomhed? Jeg bliver tit spurgt, om personoplysninger, som en person selv har offentliggjort, f.eks. i et offentlig tilgængeligt register, er omfattet af persondataforordning. Ja, det er de. En del af formålet med Persondataforordningen [...]

Velkommen til

5. oktober 2017|

I dag bød vi velkommen til Stephanie Tureczek og Jesper Nygaard. Stephanie har et baggrund i HA (Jur) Skat og læser nu til jurist på Århus Universitet. Hun er stærk i skat, moms og økonomi. Jesper Nygaard har 6 års erfaring [...]

2 nye jura studerende

27. september 2017|

Snart byder vi 2 nye jura studerende velkommen på holdet i Carleton.  Den første kommer den 15. oktober 2017. Den anden starter i midten af januar. Vi kan ikke sige så meget mere om dem endnu, men vi lover dig, at [...]

Karen Højmose

5. september 2017|

I dag bød jeg velkommen til Karen Højmose.  Hun er nyudklækket jurist - ah, og allievel ikke helt ny - for hun bringer en del erfaring med sig fra sit arbejde hos LLO og Danske Lejer. Velkommen Karen!  

“The tools of our trade”

Hvad vi gør og hvordan vi gør det.

Carleton Hall of Fame

Go to Top