window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-45498256-2');

Har du styr på forretningshemmeligheder

Har du styr på dine forretningshemmeligheder?

I juni 2018 fik vi en ny lov om forretningshemmeligheder i Danmark.  Loven er vedtaget for at opfylde krav fra EU om bedre beskyttelse af forretningshemmeligheder.

Loven har den konsekvens, at erhvervshemmeligheder der tidligere har været reguleret af markedsføringsloven, er nu reguleret af denne særskilt lov om forretningshemmeligheder.

Hvad er en forretningshemmelighed?

I henhold til loven forstås en forretningshemmelighed som oplysninger der er 1) hemmeligt, dvs. ikke alm. kendte, 2) har handelsværdi, fordi de er hemmelige, eller 3) underkastet rimelige hemmeligholdelsesforanstaltninger af den person der lovligt kontrollerer oplysningerne. 

Tjek dine gamle aftaler igennem og få dem opdateret.

Som virksomhedsejer har lov om forretningshemmeligheder betydning for dig, fordi du bliver nødt til at kigge dine gamle aftaler igennem for at kontrollere og sikre, at du henviser til relevant lovgivning, hvis ikke du allerede har fået det gjort.

Loven har konsekvens for aftaler som du har indgået med dine medarbejder, når der er aftalt fortrolighed, i det der ikke længere skal henvises til markedsføringsloven men til lov om forretningshemmeligheder.

Det samme gør sig gældende i forhold til andre kommercielle aftaler, hvor der er aftalt fortrolighed f.eks. i NDA’er (hemmeligholdelsesaftaler), udviklingsaftaler m.v.

Få hjælp til det.

Du er altid velkommen til at booke et online møde med os for at få en afklaring af, hvad du skal gøre i lige præcis din virksomhed for at sikre dine forretningshemmeligheder.

2019-03-20T13:17:02+02:00
Denne hjemmeside bruger cookies og tredjepartstjenester.
Læs om hjemmesidens privatlivspolitik her.
Ok